lördag 20 december 2008

Julgran


När jag växte upp hade vi alltid jultall hos Bobo. Jag vill igentligen ha en jultall nu också men dom är sällsynta, så i brist på tall får en gran duga. Det blev en liten gran i år, fast den syns knappt efter att Waldemar fått gå lös med julpyntet på den. Med stor omsorg fyllde han granen med kulor, snöbollar, spiror, silver stjärnor, tomtar och glitter. Jag satte dom obligatoriska tre svenska flaggorna i toppen, fast det kändes konstigt för det är Arne som ska göra det. Jossan fyllde granen med röda hjärnan i filt som sitter på ett snöre. Alla julklapparna får inte plats under granen så dom har jag ställt bakom tvn där fungerar dom lite som julpynt också! Nu ramlar mina ögonlock ner..

1 kommentar:

Anonym sa...

W har gjort en helt riktig pyntning! Trädet ska inte synas, vill man se träd kan man gå ut i skogen.
Snyggt, Waldemar!
Bobo